Isnin, 28 Januari 2013

Bercuti ke Perak,Kedah,Penang part 2

salamualaikum..haihh..baru skang aku nak update blog pasal bercuti kat negeri utara..almaklumlah...busy bebenor...hahaha..(koya)...part 1 aku bercerita pasal masa kat perak..lawat zoo taiping dgn makan durian kat kampung(ape ntah lupa)...first day mmg penat giler....dah la smpai kat perak pukul 7pagi...tak tido plak malam tu..second day...tak penat mana...excited skit sebab nak gi penang...negeri kesukaan aku...paling tak sabar ialah nak makan pasembur....dekat 6 tahun dh x makan pasembur...rindu derrrr...sesampai je kat penang..aku kagum tgk pembangunan kat sana...byk highway..bangunan tinggi2..cam kat KL plak rasa...paling terkejut aku tgk jambatan penang fasa kedua tu dah panjang dh...fuyooo....6 tahun aku tak gi penang...igtkan dah siap banyak...tapi kira bnyak la gak siap...panjangggggggg......kagum aku..kat penang macam biasa la..jalan mmg sesak...kubur kat sana pun sesakk..tak dpt bayangkan kalau nak ziarah kubur orang kat sana...tak kesudah nak jumpa...rapat2...target kitorang adalah nak ke bukit bendera...yeahh..first time aku ke sana...sampai je terus beratur nak beli tiket..nak tau berapa lama utk nk naik kereta api ke puncak bukit??lebih 2 jam...panass...dah la aku pkai baju hitam..kena beratur panjang nk mampossss utk beli tiket...1 jam jugak la baru dpt beli tiket...dh dpt beli igt terus dpt naik ke??sori beb..beratur jugakkk..panjang??lagi panjang..2 barisan plak tu...haihhhh....duk beratur kawasan beraircond tak rasa langsung sejuk aircond..panas jugak...sabar punya sabar...smpai gak giliran kitorang untuk naik..sejuk sikit dlm kereta api tu ade aircond...kereta api tu pun dah baru..dulu guna jenis lama punye...yuhuu...akhirnya dpt jugak aku tgk permandangan bandar penang dari atas...nak smpai ke atas bukit tu lama gak..dlm 10 minit..yg penting..puas..smpai kat puncak..sejukkkk je...cam kat cameron...mmg cantik la bandar penang wa cakap lu...best dooo...tapi sayang..tak lama pun kat atas bukit tu sebab hari tiba2 hujan...so kena turun semula..ramai pulak nak turun...beratur lagi..tp tak lama masa nak naik sebab kitorang pintas...hua2...mula2 duduk luar khemah..bila hujan kitorg cepat2 berlari masuk kawasan khemah lepas tu terus pintas org...hahahaha..smpai kat bawah tak hujan plak...haha..ajaib..sempat la aku beli cermin mata hitam kat bawah tu...habis kat bukit bendera..aku cadang nak pergi padang kota makan pasembur..alih2 tak jadi..ayah sedara aku nak pi kedah makan nasi kandar...wooo..kat kuantan pun ade la...ikut je la walaupun hati ini sedih...sob3...tapi nasi kandar die sedap..nyam3...dh siap makan..kitorang balik semula ke apartment kitorang...hari ketiga plak...aku dgn sepupu2 aku pergi merasmikan kolam mandi kat apartment..pagi2 lagi dah terjun..takut ramai org..hahaha...mmg syok mandi kolam pagi2 ni...dh tengah hari kitorang lunch kat apartment pastu kemas2 barang nak balik dah...dah siap..bertolak ke muzium taiping dulu..bagi aku..agak boring jugak la masuk muzium tu...takde apa yang special..lebih kurang sama je dgn muzium kat pekan...tapi sekarang maybe kat pekan sekarang muzium dia dah lagi best ko..sebab bnyak renovate..dah habis tgk2 pameran...snap2 gambar..aku ternampak plak sorang gadis yang aku tak kenal..tapi cantikkk....ohhh..cair hatiku..kih3...sempat lagi aku curi gmbar die..hahahaha....best3..buat kenangan..tapi aku taknak tunjuk arr..hahaha...dah habis lawat..kitorang pun blah la...hahaha...nak cerita panjang2 malas plak aku...

inilah dia cucu lelaki tokwan yang hensem2 belaka..

yang ni plak cucu2 perempuan tokwan yang paling cun..

anak mak..hehehe

yeahhh..penang mari...

hahahaha..skandel aku...(anak ikan)

penang city view...


pekenaq nasik kandaq.....

kitorang naik feri untuk ke seberang...

hehehe...second time aku pegang ular...kali ni aku duk depan..berat nak mamposss ular ni..

rangka gajah ye kawan2..

posing cantik2 ye makcik2...

yeahhh..ini negeri aku...

takkan baca je kot. . .komen la sekali. . .^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan