Ahad, 30 September 2012

malam minggu dengan family. . . .

suasana jem kat TC..nasib baik time nak balik..kalau time nak pergi...jangan harappp....
aku dengan adik bongsu aku...(pehal aku pandang lain jgn tnya..)

kt tepi pantai time tu ada ramai kaum cina tengah menyambut perayaan  pesta tanglung..memang penuhhhhh dengan kaum diorang..paling cantik bila diorang pasang lilin kat atas pasir..pastu dengan tanglung terbang banyak dah macam UFO aku tengok...paling bagus diorang jaga kebersihan pantai...orang2 kuantan memang terbaikkk...
memang seronok kalau keluar dengan keluarga..pergi berhibur..tenangkan fikiran..boleh eratkan hubungan kitorang sekeluarga..malam minggu kat teluk chempedak atau orang2 kuantan panggil TC memang happening...nak2 lewat malam...makin penuh dengan orang...mujur kitorang tolak ke TC awal sikit dalam kul 9..kalau tidak...jangan harap nak dpt parking..nak masuk jalan ke TC pun entah2 jangan harap dapat masuk...jem teruk...aku teringat aku gi TC dengan member2 kelas lama..masa tu pukul 1 pagi..jalan memang jem teruk gila b**i..satu jam lebih aku dengan usop terperangkap dalam jem tu sampai kereta usop tu meragam tak boleh start...hahaha..hadoiii...tp malam minggu aku dengan keluarga alhamdulillah...nasib baik dpt parking..jem pun tak teruk lagi..first sampai..aku cadang nak beli air kat chatime je...tapi ramai pulak beratur..lepas tu kena ambil giliran plak tu...huh..leceh...pastu ingat nak makan kt burger king...takut lagi penuh orang dalam tu..dah la ruang dia sempit..sure tak dapat tmpat duduk punye laa..tutti frutti??errr...mahal lerr..KFC diorang dah bosan..so?makan kat McD aje la...
diorang pun dah lama tak makan burger Mcd ni..lain la aku..time kt KL hampir setiap minggu makan kat Mcd..huhu..ni duduk kuantan takde la selalu sangat...=P
belanja diorang makan..kenyang toksah cakap la..
puas makan mcd kitorang jalan2 sekitar TC...suasana kat TC..toksah cakap...tak bosan langsung..ibaratkan "mini bukit bintang" bagi aku sebab ramai anak2 muda datang lepak2 and buat persembahan dari segi muzik,tarian dgn (entahhh laaa)...maksiat pun banyak gak..=_="..bagi yang datang dengan keluarga...budak2 kecil mesti seronok sangat2 sebab ade byk permainan kat situ..boleh main mini bike,kereta kecik tu,gelongsor belon,taman permainan...untunglaa jadi budak2..kalau budak2 muda remaja cam aku plak..memang syok lepak dengan member2 sambil duk tepi pantai..hisap rokok,kalau nak hisap sisha gi kat kedai makan kat bahagian belakang..memang berlambak kedai makan jual perkhidmatan tu..nikmat tul malam2 minggu..(sosial skit2 je..)..nak shoping kat situ pun ada...byk kedai jual kraftangan,baju..haa..uptown pun ada..memang meriah la..smpaikan org2 KL ckp...TC lagi best dari PD..(diorang yg ckp..bukan aku..)walaupun kecik tp penuh dengan macam2 hiburan..pstt..disko pun ade tau..(haishh..maksiat..maksiat..astaghfirullahalazim..)kalau nak bersiar2 kat kawasan jambatan TC tu waktu malam sekarang dah boleh sebab dah ada lampu...kawasan situ la byk port utk orang..ehem2..kat TC..sampai kul 4 pagi pun still ramai lagi orang..tp..jangan la buat taik kat situ plak...nanti Tuhan turun bala kat kita..siapa susah?kan?..pendek kata..TC memang tmpat paling terbaik untuk aku..(mesti ada yang akan ckp..alaa..dr gi TC malam2 baik gi masjid atau buat ibadat..eh..macam la ko buat..)hehehe..
takkan baca je kot. . .komen la sekali. . .^_^

2 ulasan:

  1. bestnye! malam minggu fiza terperuk je dalam rumah.. kesian kan..

    waaaa, mcd! nak jugak! :p

    BalasPadam